S.CS MEGA
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404045831.jpg)
100% využití prostoru s návěsem S.CS MEGA
Plachtový návěs S.CS MEGA od Schmitz Cargobull s výškově stavitelnou variantou nástavby VARIOS® TopTechnology splňuje požadavky celé řady dopravních oborů. Díky zvýšení vnitřní výšky na max. 3 050 mm se zvětšuje nákladový objem. Tím získáváte prostor až pro 96 klecových boxů (3 boxy nad sebou). Další výhody konstrukční varianty VARIOS® TopTechnology naleznete zde.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404045872.jpg)
Patentované nastavování výšky
Nástavbu S.CS MEGA - VARIOS® lze jednoduše přenastavit díky jednoduchému zástrčkovému mechanizmu během několika málo minut a bez použití nářadí. Systém nastavení se nachází u čelní stěny a zadního portálu. Boční latě lze také jednoduše nastavit. Zákonem stanovenou výšku 4 m tak můžete vždy hravě dodržet.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043383.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043384.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043385.jpg)
Zadní portál se výšce přizpůsobí stejně jako čelní stěna s krycím plechem posuvným dle nastavení vnitřní výšky návěsu. Tato funkce nabízí vysokou flexibilitu pro různé výšky sedla.
Volitelná výbava: Při snížení vnitřní výšky je možné plachtu založit za pomoci suchého zipu.
Flexibilní střecha - zdvih na jediné stisknutí tlačítka
Střecha je při nakládce po celé délce nadzdvižena vzhůru, takže vysokozdvižný vozík může umístit náklad až do nejzazších rohů.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042168.jpg)
Za pomoci nového hydro-pneumatického čerpadla je možné střechu jednoduše a pohodlně zdvihnout jedním stisknutím tlačítka. Střechu je možné zdvihnout podle přání pouze na levé straně, pouze na pravé straně nebo na obou stranách současně. Pro nakládku tak máte k dispozici komfortních 3050 mm boční nakládací výšky po celé délce vozidla. Výhoda: V jednom pracovním kroku můžete do vozidla naložit až 3 klecové boxy na sebe.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043714.jpg)
Shrnovací střecha
Návěs S.CS MEGA je sériově vybaven shrnovací střechou o šířce palety, a může tak pružně reagovat na všechna přepravní zadání. Šířka mezi vnějšími sloupky činí všude 2 480 mm, což umožňuje přepravu klecových boxů narovnaných až po střechu.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042315.jpg)
Bezpečnost především
Pro zvýšení bezpečnosti jízdy na komunikacích je možné vybavit návěs systémem RSAB (Roof-Safety-AirBag), díky kterému je možné velmi snadno odstranit vozu, led či sníh ze střechy návěsu.
Zařízení na uvolnění plachty
Napínák plachty vpředu umožňuje napínání, uvolňování a otevírání plachty z čelní stěny. Pro částečnou nakládku a vykládku už není třeba otevírat celou boční plachtu. Tyto napínací páky jsou umístěny jak u čelní stěny, tak u zadního portálu.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043412.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043413.jpg)
Patentované plachty TARPOS+
Nově vyvinutá technologie plachet TARPOS+ nabízí značně vyšší odolnost proti zatížení a roztržení v sérii pro všechna plachtová vozidla.
Zadní portál
Zadní dveře návěsu S.CS MEGA z eloxovaného hliníku vypadají nejen dobře, ale jsou zároveň vybaveny i dvojitými uzávěry. Ty je možné obsluhovat rychle a snadno pouze jednou rukou. Za zadním portálem se nachází prostor pro uložení až 96 klecových boxů.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042169.jpg)
Pro zvýšení ochrany zadního portálu je možné návěs doplnit systémem RDC (Ramp Distance Control). Ten signalizuje vzdálenost od překážky a zamezí tak různým poškozením např. při couvání k rampě.
Výsuvné rohové sloupky
Výsuvné rohové sloupky usnadňují nakládku a vykládku. Pohodlně a bezpečně lze nakládací otvor rozšířit na každou stranu o 450 mm za pomoci kliky. Široký náklad jako plechy, sádrokartonové desky nebo stroje už nebudou činit žádný problém. Kompletně pozinkovaná konstrukce se šroubovaným čelním rámem se vyznačuje dlouhou životností a snadnou možností opravy.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043411.jpg)
Haldex
Již v základním provedení je návěs vybaven zesílenou pákou zvedání náprav. Ta se vyznačuje vyšší odolností proti mechanickému namáhání a výrazně vyšší životností oproti standardnímu provedení.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043389.jpg)
Load Spread Program
LSP je řízené odlehčení zadní nápravy díky odpuštění tlaku vzduchu z měchů. Tato funkce optimalizuje rozložení zatížení vozu při částečném naložení, zlepšuje manévrovatelnost díky funkci automatického rozpoznání zatáček, snižuje opotřebení pneumatik a pomáhá při rozjezdu do kopce.
Pevně instalované druhé nákladové patro
Návěs S.CS MEGA se systémem VARIOS® TopTechnology je nyní k dispozici i s pevně instalovaným druhým nákladovým patrem.
Variabilní dvoupatrový nakládací systém
Návěs S.CS MEGA se systémem VARIOS® TopTechnology je nyní k dispozici i s variabilním dvoupatrovým nakládacím systémem. Variabilní využití nástavby umožňuje přepravu až 67 Europalet s vnitřní výškou až 3.000 mm. Při částečném naložení je možné zajištit náklad příčníky zachycenými ve sloupcích či podélnících druhé podlahy. Podélné nosníky i teleskopické příčníky lze jednoduše zavěsit v požadované výšce.
Diagonální vzpěru čelní stěny lze pro usnadnění nakládání a vykládání snadno vyjmout.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043387.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043388.jpg)
Pro zajištění pevnosti nástavby je shrnovací střecha vybavena diagonálními vzpěrami. Tyto vzpěry lze při jízdě bez druhého patra sklopit.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043391.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043392.jpg)
Podélné nosníky slouží současně jako paletové dorazy. Zajištění nákladu lze snadno provést připevněním k podélným nosníkům.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043393.jpg)
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043394.jpg)
Druhou podlahu je možné jednoduše demontovat a její části vyrovnat do prostoru v čelní stěně či zavěsit na boční stěny.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404043395.jpg)
Trailer-Info-System
Smartboard dodávaný pro návěsy Schmitz Cargobull od společnosti WABCO umožňuje uživateli kdykoliv zjistit stav jeho návěsu a mnoho užitečných informací o jízdě.
Připraven pro kombinovanou přepravu
Plachtový návěs S.CS MEGA je možné objednat i ve verzi pro kombinovanou přepravu. Svůj návěs tak snadno dostanete na železnici a ušetříte za mýtné! V rámci profilu 400 při plné vnitřní výšce 3 000 mm byla udělena kodifikace pro čtyři nové nízkopodlažní vagony a výšky podpěry 850 mm a 880 mm. Tzn., že budete dobře vybaveni pro traťový profil, který je v Evropě nejrozšířenější.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042187.jpg)
Bezpečnost potvrzená certifikátem TÜV
Plachtová nástavba Schmitz Cargobull je certifikována společností TÜV Nord. Díky příslušné výbavě splňují verze S.CS a S.CS BS současné požadavky směrnice VDI 2700, normy DIN EN 12642 (Code XL) a dále směrnici pro zajišťování nákladu Daimler 9.5. Vybaven další volitelnou výbavou splňuje podmínky normy DIN EN 12642 (Code XL) i návěs pro přepravu nápojů.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042178.jpg)
Značková náprava ROTOS®
Schmitz Cargobull úspěšně přenesl své zkušenosti z dlouholeté praxe v konstrukci návěsů na vývoj nápravových systémů. Výsledkem je náprava ROTOS®. Tento nápravový agregát je použitelný pro všechny návěsy Schmitz Cargobull. V případě různých typů vozidel ve vozovém parku se tak snižuje nutnost skladování náhradních dílů pro nápravu a brzdy na několik málo položek. Součástky do systému ROTOS® dodávají renomovaní výrobci. Skládá se z elektronického brzdového zařízení (EBS) se stabilizačním systémem (RSP), většího brzdového kotouče (22,5´), bezúdržbového ložiska a osvědčeného vzduchového pérování Multi-Ride-Height (MRH).
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404045873.jpg)
Vzduchové pérování MRH
Navzdory malé nakládací výšce návěsu S.CS MEGA je možné využívat všechny nakládací rampy až do výšky 1 300 mm. Díky vzduchovému pérování MRH (Multi-Ride-Height) od Schmitz Cargobull je tak možné nakládat vysokozdvižnými vozíky skrz zadní portál. Příspěvek k bezpečnosti: Sériově dodávaná funkce AUTO-RESET se po nakládce postará o automatické nastavení vzduchového pérování na jízdní výšku. U konstrukční varianty VARIOS® je možné za pomoci vzduchového pérování MRH měnit výšku sedlové spojky z 965 mm na 1 150 mm.
![](https://www.ewt.cz/res/dwe-files/1404042303.jpg)