menumenu
<-x- START MobileMenu.layout -x->
<-x- END MobileMenu.layout -x->
<-x- START BodyHolder.layout -x->
<-x- START MiniNavigation.layout -x->
<-x- END MiniNavigation.layout -x->
<-x- START Search.layout -x->
<-x- END Search.layout -x->
<-x- START DocumentContent.layout -x->
<-x--- STARTwebPART DocumentDetail -x->

Zalomené šasi

<-x--- START fckeditor content -x->

 

S.KI

Hliníková hranatá mulda se zalomeným rámem podvozku pro snížení nakládací a celkové výšky.

 

1. Požadavky trhu

 

1.1 Obecné požadavky
 Zvyšující se poptávka po hliníkových hranatých muldách pro velkoobjemovou přepravu (přeprava zemědělských produktů) s:
• nižší nakládací výškou při konstantní výšce sedla
• nižší pohotovostní hmotností
• kombinací obou výše uvedených vlastností
Tyto požadavky byly definovány v rámci tržní segmentace v roce 2015 zejména na trzích v Polsku, Francii a Německu.


1.2 Speciální požadavky

• Snížená boční nakládací výška při stejném objemu muldy usnadňuje boční nakládku kolovými nakladači                                                                (velké nakladače nejsou vždy k dispozici).
• Snížená celková výška při stejném objemu muldy pro bezpečný průjezd vraty hal a stodol a pro bezpečné najetí pod nakládací sila.
• Snížené těžiště pro větší stabilitu jízdy a stabilitu při sklápění.
• Redukce pohotovostní hmotnosti pro zvýšení užitečného zatížení a hospodárnosti

 

2. Užitná hodnota pro zákazníka


2.1 Efektivita
Díky nižší pohotovostní hmotnosti a vylepšenému poměru užitečného zatížení a objemu se dosahuje vyšší hospodárnosti.


2.2 Bezpečnost a manipulace
Nižší světlá výška vozidla, a tím i nižší těžiště zvyšují bezpečnost při jízdě a stabilitu během vykládky (sklápění).
Nižší nakládací a celková výška při stejném objemu snižují riziko poškození:
• při jízdě (nižší průjezdná výška)
• během nakládání (poškození horního okraje muldy kolovými nakladači)

Alternativní řešení: Lepší možnost manévrování je u soupravy, neboť při srovnatelném objemu vany je vozidlo kratší. Přitom však odpadá výhoda nižší nakládací a celkové výšky.

 

2.4 Vzhled
Opticky atraktivní vzhled vozidla. Typ vozidla je rozpoznatelný podle zalomení podélného nosníku v místě podpěry podvozku a podle modifikované přední podlahové skupiny hliníkové hranaté muldy.

Celé vozidlo s AK velkoobjemovou muldou ve vyklopené poloze        Zalomení 80 mm v místě podpěry podvozku

 

3. Podrobnosti o výrobku


U nového sklápěcího návěsu se zalomeným rámem se podařilo při stejné výšce sedla snížit nakládací/podlahovou/celkovou výšku o cca 160 mm.
Současně se podařilo pohotovostní hmotnost sklápěcího návěsu ve srovnání se standardním SKI se stejně velkou hliníkovou hranatou muldou snížit o 100 kg.


Zalomený rám podvozku
• Zalomení o 80 mm v místě podpěry podvozku, aby bylo možné používat standardní tahače s běžnou výškou sedla.
• Snížení výšky podélného nosníku o 50 mm a snížení výšky krku rámu vpředu o 60 mm
• Rám podvozku váží stejně jako extra lehký rám podvozku bez zalomení
• Rozložení zatížení pro 2nápravový návěs

                                                                             

Nápravy pro nový koncept vozidla
Významná část redukce výšky (cca 100 mm) je dosažena použitím nápravy s nízkou jízdní výškou (355 mm).
Proto se u SKI 24 SG používají následující nápravy:

                     
• SCB ROTOS MRH3-AC387                                                              • SCB ROTOS MRH3-AC387
• kotouč 430mm                                                                                   • kotouč 430mm
• ET 120                                                                                               • ET 120
• Jízdní výška 355 mm není možná                                                     • Jízdní výška 355 mm není možná

 

             

              • BPW Airlight II                                                                          • SAF Intradisc Plus Integral
              • kotouč 430mm                                                                          • kotouč 430mm
              • ET 0                                                                                          • ET 120



Další výhodou obou zmíněných náprav je hmotnostní výhoda ve srovnání s nápravou SCB ROTOS se vzduchovým pérováním MRH3-AC387 (standardní náprava sklápěcích vozů)
• cca 126 kg u SAF Intradisc Offroad
• cca 173 kg u BPW Airlight Onroad
• cca 60 kg u SCB ROTOS MRH3-AC315 On-/ Offroad

Kola
Používá se standardní rozměr kol 385/65 R 22,5.

Hliníkové hranatá mulda
Aby bylo možné sníženou výšku modifikovaného podvozku vytáhnout v přední části nahoru, byla mulda v přední podlahové části konstrukčně upravena.
Konstrukční úprava přední podlahové části muldy umožňuje zapuštění přední části rámu podvozku do dna muldy. Za tímto účelem byly příčné nosníky v přední části dna muldy posunuty do nové polohy, přerušeny a vyztuženy nosníky v podélném směru.

Zapuštění přední části rámu podvozku do dna muldy


Automatické spouštění - sklápění s výklopnou zadní stěnou
Jedním z hlavních cílů při vývoji AK velkoobjemové muldy se zalomeným rámem (SKI 24 SG AK) bylo snížení nakládací výšky (došlo zde k poklesu o 160 mm). Vzhledem k tomu, že toto snížení výšky ovlivňuje celou sklápěcí muldu, je při sklápění s výklopnou zadní stěnou vzhledem k menší světlé výšce pod výklopnou zadní stěnou vyžadována zvláštní pozornost řidiče. V závislosti na výšce sedlové spojky a výšce vzduchového pérování může výklopná stěna při vysokých úhlech náklonu dosednout na zem (viz obrázek níže). To je částečně kompenzováno funkcí dvojitého kyvného ložiska. Další sklápění muldy je třeba přerušit, jakmile se výklopná stěna dotkne země (viz tabulka strana 2).

           SKI 24 SG AK BWH 2100 mm                                                 SKI 24 SG AK BWH 2300 mm

 

     SKI 24 SG AK BWH 2300 mm; jízdní výška               SKI 24 SG AK BWH 2300 mm; zcela spuštěný

 


• Volitelná možnost G00030 automatického spouštění během sklápění může zvýšit stabilitu při sklápění, ale minimalizuje se tím světlá výška        vozidla při sklápění až o cca 100 mm.
• Čím vyšší je boční stěna, tím nižší je světlá výška při sklápění.

 

U SKI 9,6 SG AK činí tento rozměr mezi výklopnou zadní stěnou a zemí v této konstelaci (výška boku 2300 mm, 1170 mm výška sedla, maximální úhel naklonění, spuštěné vzduchové pérování) teoreticky pouze 25 mm. V praxi je nebezpečí, že oscilující zadní stěna se při sklápění dotkne země, podstatně vyšší než u SKI 24 SL AK .

Shrnutí:
• riziko poškození se snižuje díky sériově dodávanému dvojitému kyvnému ložisku
• čím nižší je konstrukční výška, tím menší je riziko poškození
• automatické spouštění se může vypnout
• alternativně můžeme nabídnout ještě naši řadu SL
 

Kompatibilita
Zalomený podvozek není kompatibilní s ocelovými zaoblenými muldami a hliníkovými hranatými muldami ze standardního programu.

Snížený prostor mezi dnem muldy a blatníky má za následek různé montážní polohy nebo sníženou dostupnost dílů připevňovaných na podvozek ve srovnání se standardním modulárním systémem SKI. Může se to týkat například:
• hliníkových přístavných žebříků
• hasicích přístrojů
• držáku na koště a lopatu
• ovládací tyče plachty
Vzhledem k použitým nápravám typu SCB, BPW a SAF je pro tento typ vozidla k dispozici pouze standardní rozjezdová pomůcka. Terénní rozjezdová pomůcka s vyšší rezervou zatížení není schválena.
U nápravy SCB-ROTOS se dodává na 1. nápravě výhradně pouze jeden zvedák nápravy.

 

více informací ZDE

 

<--x-- END fckeditor content -x->
<-x--- ENDwebPART DocumentDetail -x->
<-x- END DocumentContent.layout -x->
<-x- START Menu.layout -x->
<-x- END Menu.layout -x->
<-x- START Footer.layout -x->
<-x- END Footer.layout -x->
<-x- END BodyHolder.layout -x->